Regeneracja sprzęgieł hydrokinetycznych konwerterów
Wybierz co Cie interesuje:
Typowe usterki, objawy uszkodzenia oraz awarie sprzęgieł hydrokinetycznych konwerterów
Usterki
Typowe usterki sprzęgieł hydrokinetycznych uzależnione są od posiadanej skrzyni biegów. W jednym modelach będzie to szarpanie czy falowanie a w innych może to być odczuwalne podczas przyspieszania poprzez pojawiające się drgania czy tak zwanym przeciąganiem biegów - nie elastyczną ich zmianą.
Odgłosy, hałasy
Podczas gwałtownego ruszania albo na zwiększonych obrotach można usłyszeć specyficzne szumy wynikające się ze ślizgania płytek wywnętrz sprzęgła hydrokinetycznego.
Awarie
Najczęstszą awarią sprzęgła hydrokinetycznego jest zużycie tarczek tak zwanych "lock up". Gdy ów tarczki poprzez zużycie zmniejszą swą grubość oraz zmieniona zostanie ich lepkość, podczas przyspieszania będzie odczuwalne wyraźne szarpanie.
Zapoznaj się z procesem regeneracji przekładni kierowniczej maglownicy w naszej firmie
-
Otwarcie
Zanim przystąpimy do procesu regeneracji, obudowa sprzęgła hydrokinetycznego jest rozcinana.
-
Mycie
Specjalista - po rozcięciu obudowy sprzęgła hydrokinetycznego - wyjmuje wszystkie elementy. Kolejnym etapem jest ich dokładne oczyszczenie z resztek okładzin i opiłków metalu pod wysokim ciśnieniem.
-
Profesjonalne sprawdzenie
Kolejnym krokiem jest ocena stanu technicznego wszystkich elementów.
-
Wymiana części na nowe
Wszystkie elementy, które są zużyte, zostają wymienione na nowe oryginalne.
-
Spawanie
Gdy sprzęgło hydrokinetyczne zostanie wyposażone w nowe elementy wewnątrz oraz zostanie złożone, specjaliści montują je na automacie spawalniczym. Spawanie odbywa się z najwyższą precyzją.
-
Testy zanurzeniowe
By mieć pewność co do dokładności i szczelności wykonanego spawu, każde sprzęgło hydrokinetyczne jest poddawane testom. Testy zanurzeniowe przeprowadzane są w specjalnym roztworze, dzięki któremu możliwe jest wykrycie nawet najmniejszych pęcherzyków powietrza.
-
Testy pomiarowe
Kolejnymi testami są testy pomiarowe, które pozwalają sprawdzić, czy wymiary zespawanego sprzęgła hydrokinetycznego mają odpowiednią wartość. Nawet pomyłka rzędu 1mm mogłaby przełożyć się na nieprawidłowe zamontowanie oraz wadliwą pracę.
-
Dynamiczne wyważanie
Ostatni krok procesu regeneracji to dynamiczne wyważanie konwertera. Pozwala to na wykrycie jakichkolwiek niedoważeń, które mogłyby przełożyć się na wibracje podczas pracy. Dopiero po przejściu wszystkich testów, sprzęgło hydrokinetyczne jest wysyłane do klienta.
Jakie są skutki jazdy z uszkodzonym sprzęgłem hydrokinetycznym ?
Jazda z uszkodzoną przekładnią kierowniczą jest wyjątkowo niebezpieczna, ponieważ może dojść do zablokowania kół w jednej pozycji albo utracie możliwości skręcania. Może się to przełożyć bezpośrednio na wypadek. Dlatego w przypadku stwierdzenia pierwszych objawów uszkodzenia należy od razu zareagować.
Wysyłka
Każdy klient może osobiście dostarczyć nam swoje sprzęgło hydrokinetyczne czyli konwerter lub wysłać kurierem na swój koszt.
albo..
wystarczy, że do nas zadzwoni i poda nam adres gdzie mamy wysłać kuriera. Korzystając z naszych zniżek klient w obie strony zapłaci mniej bo tylko 70 zł, niż sam by wysyłał, wysyłka z naszej strony przyspieszy też cały proces.
Pamiętaj aby zapakować konwerter w sposób uniemożliwiający przemieszczanie się wewnątrz paczki podczas transportu.
Gwarancja
Jesteśmy firmą z wieloletnim stażem i ugruntowaną pozycją na rynku dlatego za każdym razem wystawiamy pisemną gwarancję na okres 12 miesięcy bez limitu kilometrów
Czas naprawy
Proces regeneracji w siedzibie firmy zajmuje od 6 do 8 godzin.
Jeśli klient sam przywiezie swoje sprzęgło hydrokinetyczne konwerter do godziny 9 rano to zostanie mu oddane tego samego dnia