Regeneracja koła dwumasowego
Wybierz co Cie interesuje:
Typowe usterki, objawy uszkodzenia oraz awarie kół dwumasowych
Drgania
Jednym z typowych objawów uszkodzenia koła dwumasowego są drgania. Często usterka objawia się na tyle intensywnie, że drgania przenoszone są na karoserie pojazdu. Czasami pojawia się też odczuwalna kołysanie silnika.
Odgłosy, hałasy
Uszkodzenie kola dwumasowego lubi też objawiać się nienaturalnymi odgłosami/hałasami podczas pracy. Często na biegu jałowym dochodzące z okolic skrzyni biegów oraz podczas zwiększania obrotów silnika. Stuki podczas rozruchu i zatrzymania silnika.
Awarie
Często kierowcy lekceważą objawy uszkodzenia swojego koła dwumasowego i jeżdżą dalej " bo się da" . Efektem takiego postępowania może być uszkodzenie koła dwumasowego do tego stopnia, że będzie niemożliwe aby je zregenerować. W tedy kierowca będzie musiał zakupić nowe koło dwumasowe które potrafi kosztować nawet parę tysięcy złotych. Odpowiednie zareagowanie przy pierwszych objawach jakiejkolwiek z usterek koła dwumasowego przełoży się na skuteczną regenerację która jest stosunkowo tańsza od ceny nowego koła.
Zapoznaj się z procesem regeneracji koła dwumasowego
-
OTWIERANIE
Pierwszym krokiem, jeśli chodzi o regenerację koła dwumasowego, jest jego otwarcie i wyjęcie wszystkich elementów wraz z zalegającym brudem.
-
MYCIE
Kolejno wyjęte elementy trafiają do myjki ciśnieniowo-parowej. Wytwarza ona parę wodną o temperaturze do 180°C, dzięki czemu klient ma gwarancję dokładnego oczyszczenia elementów koła dwumasowego ze smarów i wszelkich zabrudzeń.
-
PIASKOWANIE
Po dokładnym umyciu w myjce ciśnieniowo-parowej, elementy trafiają do piaskarki w celu wypiaskowania. To właśnie w tym momencie usuwane są resztki starej farby, ślady korozji czy rdzy.
-
WYMIANA CZĘŚCI
W kolejnym etapie nasi specjaliści oceniają, które części powinny zostać wymienione. Następnie montowane są znamionowe części najwyższej jakości. Stosujemy wyłącznie elementy pochodzące od producentów kół dwumasowych, m.in. SachS, Valeo czy LuK.
-
SZLIFOWANIE
W kolejnym etapie nasi specjaliści oceniają, które części powinny zostać wymienione. Następnie montowane są znamionowe części najwyższej jakości. Stosujemy wyłącznie elementy pochodzące od producentów kół dwumasowych, m.in. SachS, Valeo czy LuK.
-
ZAMKNIĘCIE
Jednym z końcowych etapów procesu regeneracji koła dwumasowego jest złożenie w odpowiedniej pozycji i układzie.
-
NITOWANIE
Nitowanie to przedostatni element procesu. Po spasowaniu wszystkich elementów koła dwumasowego, nasz specjalista złącza je na stałe oryginalnymi nitami.
-
DYNAMICZNE WYWAŻANIE
Zakończenie procesu regeneracji to nie wszystko. Konieczne jest, by każde koło dwumasowe przeszło szereg testów. Jednym z nich jest dynamiczne wyważanie. Dzięki temu możliwe jest bardzo precyzyjne określenie wszystkich niedoważeń. Jeżeli koła pozytywnie przejdą test, eliminuje się wystąpienie wibracji podczas dalszej eksploatacji.
Jakie są skutki jazdy z uszkodzonym kołem dwumasowym ?
Często występujące dławienie się silnika
Nieregularnie pracujący układ zapłonowy i wtryskowy.
Uszkodzenie obudowy skrzyni biegów
Różne ciśnienie sprężania
Silne wibracje powstałe na skutek zniszczonych komponentów w układzie przeniesienia napędu
Wysyłka
Każdy klient może osobiście dostarczyć nam swoje koło dwumasowe lub wysłać kurierem na swój koszt.
albo..
wystarczy, że do nas zadzwoni i poda nam adres gdzie mamy wysłać kuriera. Korzystając z naszych zniżek klient w obie strony zapłaci mniej bo tylko 70 zł, niż sam by wysyłał, wysyłka z naszej strony przyspieszy też cały proces.
Pamiętaj aby zapakować koło dwumasowe w sposób uniemożliwiający przemieszczanie się wewnątrz paczki podczas transportu.
Gwarancja
Jesteśmy firmą z wieloletnim stażem i ugruntowaną pozycją na rynku dlatego za każdym razem wystawiamy pisemną gwarancję na okres 12 miesięcy bez limitu kilometrów
Czas naprawy
Proces regeneracji w siedzibie firmy zajmuje od 5 do 8 godzin.
Jeśli klient sam przywiezie swoje koło dwumasowe do godziny 9 rano to zostanie mu oddane tego samego dnia